Prima di parlare….Pensa!

L’acronimo di THINK ci permette di individuare 5 elementi importanti di una comunicazione evoluta, positiva ed efficace, che consente di generare possibilità e opportunità per entrambi gli attori della relazione.

Essi sono: Verità (True), Utilità (Helpful), Ispirare (Inspiring), Necessità (Necessary) e Cortesia (Kind).

L’applicazione di questi elementi dovrebbe avvenire in tutti i contesti, che siano essi di tipo personale, professionale o (a maggior ragione) “promozionale” della nostra attività.

Is it True? Make only comments that are true — true to what you feel, true to your beliefs, and true to what you know about the world. When everyone communicates in truth, it allows us to forge connections in openness and trust.    Vai al post originale

Verità

La verità è un valore che consente di avere relazioni di fiducia, proficue e durature nel tempo. La verità è molto apprezzata dal tuo cliente.

Is it Helpful? Always give the most helpful comments, especially when someone is asking for your opinion/advice. That’s because the person may heed what you say, and giving someone badly thought-out or random advice would lead the person on a wild goose chase, in turn wasting their time. “Helpful” here includes helping the person feel better, helping them gain clarity, helping them take action, and/or helping them reach a decision.

Utilità

Cerca di dare sempre informazioni utili, soprattutto quando ti viene chiesto un consiglio o un commento.
Se il contenuto della tua comunicazione non è funzionale alle esigenze del tuo interlocutore, potresti perdere la sua attenzione e la sua fiducia.

Is it Inspiring? There are 2 ways to trigger people into action — first by force (fear), second by power (love). The first is done through manipulation, coercion, negative triggers, and/or punishment. The second is done by inspiring people to their true potential and power. The inspirational way is the most powerful way as that’s when you help others discover their true power from within. Being “inspiring” doesn’t have to come from making big statements or promises — all you have to do is speak from your heart and speak with the intent to uplift others and the rest will take care of itself.

Ispirare

Ci sono due modi per portare una persona all’azione. Il primo è in modo forzato, manipolatorio, con tecniche coercitive o ingannevoli. Il secondo invece si ottiene in un modo positivo, creativo, ispirando l’interlocutore a massimizzare il proprio potenziale ed i propri talenti.

Is it Necessary? What is necessary is subjective. For me, necessary means something that I feel the person must hear, that will add value to the person’s life, and that will further the conversation. (It doesn’t include gossip, overt focus on formalities (rather than the connection), or tactless remarks.) When you focus on the necessary, conversations become more meaningful; people also appreciate what you have to say because they know there’s a reason behind everything you say.

Necessità

Il vocabolario definisce una cosa necessaria come “Indispensabile o almeno estremamente utile per ottenere certi scopi o per svolgere certe operazioni”.
Ciò che comunichi è importante per l’interlocutore? E’ di valore aggiunto per il raggiungimento dei suoi obiettivi?
Rimanere focalizzato su ciò che è realmente necessario, ti consente di accrescere la tua autorevolezza.

Is it kind? As we live in a digital age where everyone is quick to make knee-jerk reactions and criticize vs. appreciate, being kind is more important than ever. With every comment you make, online or off, strive to be kind. Don’t speak with the intent to hurt or wound; but rather, speak with the intent to connect and love.

Cortesia

Il modo di comunicare è importante quanto il contenuto. Gentilezza, cortesia, rispetto, sono elementi che la tua comunicazione deve sempre avere!

Quando fai Marketing, quando comunichi con i tuoi clienti, quando ti relazioni con i tuoi collaboratori, prima……THINK!

 

 

 

2017-12-16T18:54:18+00:00 Coaching|